Forum ---=== Forum GRH Panzer-Lehr ===--- Strona Główna ---=== Forum GRH Panzer-Lehr ===---
Grupa Rekonstrukcji Historycznej Panzer-Lehr
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Radziecki silnik.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ---=== Forum GRH Panzer-Lehr ===--- Strona Główna -> Czytelnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
remius



Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 2214

PostWysłany: Pon Sie 25, 2008 5:28 pm    Temat postu: Radziecki silnik. Odpowiedz z cytatem

Witam szanownych kolegów.Kiedyś w składnicy złomu znalazłem taki oto silnik.Silnik na tabliczce znamionowej posiada oznaczenie B-3.Posiada numer seryjny (może będzie widoczny na zdjęciu).Jesto silnik czterosuwowy,dolnozaworowy(po jednym zaworze ssącym i wydechowym).Moc silnika wynosi 6 KM przy 3000obr/min.Rok produkcji 1939r.Silnik jest typu stacjonarnego -podstawa silnika jest płaska i posiada 4 otwory do przykręcenia np.: do podstawy jakiegoś urządzenia.Zaślepka wałka rozrządu posiada pięknie grawerowaną powierzchnię -przedstawiony jest na niej pędzący parowóz.Silnik jest kompletny tylko ma odłamany niewielki fragment kolektora ssącego wraz z kompletnym gażnikiem.Nie posiadam tylko do niego zbiornika paliwa.Mam prośbę do kolegów ,którzy może znają się na produktach radzieckiej motoryzacji z lat 30-tych ,do czego służył lub gdzie był instalowany taki silnik?
Oto zdjęcia tego silnika:
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
sebol13



Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 1051

PostWysłany: Pią Gru 19, 2008 10:15 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam!
Powiem że zainteresowałem się tym twoim silnikiem może dlatego że darzę sentymentem radziecką myśl techniczną (tzn ich super kopie Smile ),ponieważ posiadam Iż-a 49 czyli kopię DKW NZ 350.
Ale do rzeczy.Twój silnik ze względu na wymiary i ogólną konstrukcję jest silnikiem stacjonarnym których to Rosjanie na początku lat 30 tych produkowali na szeroką skale na potrzeby kołchozów a także dla wojska.
Wpisz sobie (skopiuj) tę nazwę do przeglądarki: АБ (электроагрегаты)
Znajdziesz tam stronę o takich silnikach stacjonarnych.
...znalazłem też fragment takiej instrukcji niestety strona wygasła ale to coś podobnego do twojego bo też dolnozaworowe Smile

...i na koniec uwaga że silniki te miały również zastosowanie w małych łodziach
i były oznaczone właśnie symbolem B wg. powyższej encyklopedii.
cyt: na podstawie opisu silnika УД-15 o mocy 6 km (ale już górnozaworowy)

"В - двигатели для маломерных судов. Комплектовались разобщительной муфтой, реверс-редуктором, гребным валом и гребным винтом, магнето с регулятором угла опережения зажегания. Изначально имели водяное охлаждение, но серийно выпускались с воздушным (под маркой ПД-221)."

Pozdrawiam
Sebol

_________________
"Bez wzgl?du na to, co si? stanie, ameryka?ska marynarka wojenna na pewno nie pozwoli si? zaskoczy?." - Frank Knox,sekretarz ds.marynarki 4.XII.1941r.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
remius



Dołączył: 17 Gru 2007
Posty: 2214

PostWysłany: Pon Sty 12, 2009 10:38 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.Sebol serdeczne dzięki za informację.Pozdrawiam Remius.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ---=== Forum GRH Panzer-Lehr ===--- Strona Główna -> Czytelnia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz dodawać załączniki na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum