Forum ---=== Forum GRH Panzer-Lehr ===--- Strona Główna ---=== Forum GRH Panzer-Lehr ===---
Grupa Rekonstrukcji Historycznej Panzer-Lehr
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

SCHERENFERNROHR
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ---=== Forum GRH Panzer-Lehr ===--- Strona Główna -> Barwa i broń Wehrmachtu -> Wyposażenie i uzbrojenie Wehrmachtu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sebol13



Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 1051

PostWysłany: Nie Sie 12, 2012 7:31 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,

sebol13 napisał:
...



A tej części szukam do kompletu.Jest to Meßkreis - będę wdzięczny za wszelką pomoc w pozyskaniu.

Pozdrawiam


Po półtora roku poszukiwań, wreszcie się udało nabyć Meßkreis-a.

Teraz potrzeba mi dokładnych wymiarów tego trzpienia mocującego oraz sposób jego montażu w półce skrzyni transportowej - pomoże ktoś?



Wink
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
sebol13



Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 1051

PostWysłany: Nie Sty 13, 2013 1:01 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wreszcie udało się trafić deszczochrony w normalnej cenie i w dodatku w malowaniu odpowiadającemu lornecie Very Happy

Niestety okazało się, że oprawki do ich montażu, które to dorabiałem są o 0,35[mm] większe od wewnętrznej średnicy tub, i pomimo nacięć tuby nie nachodzą na nie.

Oprawki pojechały zatem z powrotem do warsztatu...


_________________
"Bez wzgl?du na to, co si? stanie, ameryka?ska marynarka wojenna na pewno nie pozwoli si? zaskoczy?." - Frank Knox,sekretarz ds.marynarki 4.XII.1941r.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
kobieras39



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 91

PostWysłany: Nie Sty 13, 2013 3:20 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

uszkodzenie mojej sf 14 jak naprawić spaw?lut? czy klej dwóskładnikowy?



_________________
Stabskp./Gren.Rgt.506
291. Infanterie Division
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
sebol13



Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 1051

PostWysłany: Nie Sty 13, 2013 3:42 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...oooo kurcze... w tym przypadku jeśli chcesz żeby element był ruchomy to tylko spawanie. Można także dla wzmocnienia usadowić tam kołek ustalający.
Musisz znaleźć dobrego specjalistę bo elementy muszą być przytwierdzone tak jak były, bo inaczej możesz mieć problem z mechanizmem blokady.

Jeśli w przyszłości chciałbyś ją uruchomić tak żeby można było przez nią zerkać pamiętaj o tym że również niedokładne spawanie może spowodować konieczność regulacji położenia pryzmatów - bo możesz widzieć podwójnie.

_________________
"Bez wzgl?du na to, co si? stanie, ameryka?ska marynarka wojenna na pewno nie pozwoli si? zaskoczy?." - Frank Knox,sekretarz ds.marynarki 4.XII.1941r.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
kobieras39



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 91

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 4:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem



małe pytanie czy ta śrubka w mocowaniu tej belki ze skalą jest normalnie w środku zamalowana jeśli jest obudowana? czy nie i jest to wynik naprawy frontowej po wyrwaniu fragmentu obudowy?

_________________
Stabskp./Gren.Rgt.506
291. Infanterie Division
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
sebol13



Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 1051

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 6:38 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie poprzeczka jest zamontowana z lekkim pasowaniem i jest ona zabezpieczona przed wysunięciem po przez wkręt znajdujący się w połowie tego mocowania, ale w poziomie. U ciebie jest to mocowanie do połowy (do tego twojego wkrętu) wyłamane. Ja bym stawiał, że ten wkręt może być oryginalny tyle, że u ciebie jest on w pionie.
_________________
"Bez wzgl?du na to, co si? stanie, ameryka?ska marynarka wojenna na pewno nie pozwoli si? zaskoczy?." - Frank Knox,sekretarz ds.marynarki 4.XII.1941r.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
kobieras39



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 91

PostWysłany: Wto Lut 12, 2013 8:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kod:
ok ale chodzi mi o to czy uchwyt poprzeczki
był wyłamany w epoce i dlatego rowek i śruba na nią są też czerwoną farbą zamalowane?

_________________
Stabskp./Gren.Rgt.506
291. Infanterie Division
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
sebol13



Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 1051

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 12:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kobieras39 napisał:
Kod:
ok ale chodzi mi o to czy uchwyt poprzeczki
był wyłamany w epoce i dlatego rowek i śruba na nią są też czerwoną farbą zamalowane?


No trudno będzie odpowiedzieć na to pytanie.

Czy farba czerwona na montażu lornety jest to ta sama, którą ktoś pokrył okular i to wyłamanie ?
W mojej lornecie zarówno montaż podświetlenia regulacja okularu jak i osadzenie poprzeczki nie są malowane ? bo niby po co miały być ???

Co innego malowanie mocowania lornety - to już ma swój cel.



Druga sprawa, poprzeczka oprócz funkcji podziałki, ma za zadanie utrzymywanie obu oprawek okularów, nie zależnie od rozchylenia ramion teleskopów, w pozycji stałej, a co za tym idzie mocowanie podświetlenia wraz z wewnętrzną podziałką okularu na szklanej płytce (bo soczewka to nie jest) pozostaje w odpowiedniej pozycji.

Brak tej poprzeczki powoduje niezależne obracanie się tych oprawek i w konsekwencji niemożność użycia podziałki wewnętrznej. Lorneta wtedy traci swą najważniejszą cechę, możność określenia "wysokości celu".

Trudno mi wyrokować ale wydaje mi się, że ta czerwona farba no elementach z powyższego zdjęcia to jakaś radosna twórczość być może powojenna.

Pozdro

Zdjęcia obrazują tą funkcje, o której pisałem:




_________________
"Bez wzgl?du na to, co si? stanie, ameryka?ska marynarka wojenna na pewno nie pozwoli si? zaskoczy?." - Frank Knox,sekretarz ds.marynarki 4.XII.1941r.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
kobieras39



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 91

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 12:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok to kolejne małe rozwikłanie dla mnie bo prawy okular jest zablokowany całkiem jeśli chodzi o jego ruch oprócz regulacji ostrości , a czerwona farba jest identyko jak z statywu i reszty obsady więc wychodzi na to że była malowana w tym samym czasie , zastanawiałem się jak zablokowano prawą część z podświetleniem że się nie rusza hmmm
_________________
Stabskp./Gren.Rgt.506
291. Infanterie Division
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
sebol13



Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 1051

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 12:54 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kobieras39 napisał:
ok to kolejne małe rozwikłanie dla mnie bo prawy okular jest zablokowany całkiem jeśli chodzi o jego ruch oprócz regulacji ostrości , a czerwona farba jest identyko jak z statywu i reszty obsady więc wychodzi na to że była malowana w tym samym czasie , zastanawiałem się jak zablokowano prawą część z podświetleniem że się nie rusza hmmm


Musisz rozebrać i popatrzeć, prawdopodobnie brud choć może to być też coś pogięte.
Najlepiej odkręcić 3 wkręty mocujące oprawkę regulacji ostrości, ściągnąć ją delikatnie, wykręcić tulejkę ślimaka. Wtedy odkręcić całość od lornety, 4 wkręty, i spróbować zdiagnozować czy jest uszkodzenie, czy po prostu brud.
W środku masz tą szybkę z celownikiem - uważaj na nią.

Jest z tym trochę zabawy ale jeśli zależy Ci na uruchomieniu tego mechanizmu to warto, jeśli natomiast nie to lepiej zostaw jak jest Wink

_________________
"Bez wzgl?du na to, co si? stanie, ameryka?ska marynarka wojenna na pewno nie pozwoli si? zaskoczy?." - Frank Knox,sekretarz ds.marynarki 4.XII.1941r.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
kobieras39



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 91

PostWysłany: Sro Lut 13, 2013 2:59 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

albo odkręce i tobie dam do zrobienia;d
_________________
Stabskp./Gren.Rgt.506
291. Infanterie Division
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
sebol13



Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 1051

PostWysłany: Czw Lut 14, 2013 11:37 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie ma problemu, tylko że musiałbyś to wysłać do UK Wink

Myślę, że lepiej popracować nad gościem z W.A. może Ci sprzeda tą połówkę jeśli ją ma Smile

_________________
"Bez wzgl?du na to, co si? stanie, ameryka?ska marynarka wojenna na pewno nie pozwoli si? zaskoczy?." - Frank Knox,sekretarz ds.marynarki 4.XII.1941r.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
czarny_wujek



Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 68

PostWysłany: Pią Lut 15, 2013 11:15 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pozwolę sobie dodać małą uwagę na temat uszkodzenia połączenia ramion lunety.
Miałem podobną sytuację, co prawda przy innym modelu – jednak zasada działania jest taka sama.
Klejenie nie dało oczekiwanych rezultatów, po złożeniu część z czasem odpadała przy rozchyleniu ramion. Spawanie w odpowiedniej do użytych materiałów technice da mocniejsze połączanie ale może spowodować deformację i trudność z późniejszym złożeniem a ewentualne pasowanie może powodować z kolei nadmierne luzy przez co mechanizm nie będzie spełniał należycie swojej funkcji.
U mnie skończyło się to na wymianie połowy lornety, czyli całego ramienia z osią optyczną. Ale wówczas należy liczyć się koniecznością kolimacji osi optycznych inaczej obraz będzie dwoił – jednak to jest do zrobienia.

_________________
FJR.1
http://www.fjr1.org
www.facebook.com/GRH.FJR1
http://ekwipunek.blogspot.com/
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
kobieras39



Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 91

PostWysłany: Pon Lut 18, 2013 11:24 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

... a co ze spawaniem mosiądzu...hmm? mam możliwość wykonania tego w wojskowych lotniczych zakładach remontowych co myślicie?
_________________
Stabskp./Gren.Rgt.506
291. Infanterie Division
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
sebol13



Dołączył: 24 Paź 2008
Posty: 1051

PostWysłany: Pon Lut 18, 2013 11:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kobieras39 napisał:
... a co ze spawaniem mosiądzu...hmm? mam możliwość wykonania tego w wojskowych lotniczych zakładach remontowych co myślicie?


sebol13 napisał:
... Musisz znaleźć dobrego specjalistę bo elementy muszą być przytwierdzone tak jak były, bo inaczej możesz mieć problem z mechanizmem blokady...
Jeśli w przyszłości chciałbyś ją uruchomić tak żeby można było przez nią zerkać pamiętaj o tym że również niedokładne spawanie może spowodować konieczność regulacji położenia pryzmatów - bo możesz widzieć podwójnie.


czarny_wujek napisał:
... Spawanie w odpowiedniej do użytych materiałów technice da mocniejsze połączanie ale może spowodować deformację i trudność z późniejszym złożeniem a ewentualne pasowanie może powodować z kolei nadmierne luzy przez co mechanizm nie będzie spełniał należycie swojej funkcji.
...


Reasumując jest to do zrobienia, ale jeśli zostanie wykonane nieprecyzyjnie będą duże problemy...

_________________
"Bez wzgl?du na to, co si? stanie, ameryka?ska marynarka wojenna na pewno nie pozwoli si? zaskoczy?." - Frank Knox,sekretarz ds.marynarki 4.XII.1941r.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ---=== Forum GRH Panzer-Lehr ===--- Strona Główna -> Barwa i broń Wehrmachtu -> Wyposażenie i uzbrojenie Wehrmachtu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 6 z 7
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dołączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać plików na tym forum