Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
remius
Dołączył: 17 Gru 2007 Posty: 2214
|
Wysłany: Pon Sie 25, 2008 5:28 pm Temat postu: Radziecki silnik. |
|
|
Witam szanownych kolegów.Kiedyś w składnicy złomu znalazłem taki oto silnik.Silnik na tabliczce znamionowej posiada oznaczenie B-3.Posiada numer seryjny (może będzie widoczny na zdjęciu).Jesto silnik czterosuwowy,dolnozaworowy(po jednym zaworze ssącym i wydechowym).Moc silnika wynosi 6 KM przy 3000obr/min.Rok produkcji 1939r.Silnik jest typu stacjonarnego -podstawa silnika jest płaska i posiada 4 otwory do przykręcenia np.: do podstawy jakiegoś urządzenia.Zaślepka wałka rozrządu posiada pięknie grawerowaną powierzchnię -przedstawiony jest na niej pędzący parowóz.Silnik jest kompletny tylko ma odłamany niewielki fragment kolektora ssącego wraz z kompletnym gażnikiem.Nie posiadam tylko do niego zbiornika paliwa.Mam prośbę do kolegów ,którzy może znają się na produktach radzieckiej motoryzacji z lat 30-tych ,do czego służył lub gdzie był instalowany taki silnik?
Oto zdjęcia tego silnika: |
|
Powrót do góry |
|
|
sebol13
Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 1051
|
Wysłany: Pią Gru 19, 2008 10:15 pm Temat postu: |
|
|
Witam!
Powiem że zainteresowałem się tym twoim silnikiem może dlatego że darzę sentymentem radziecką myśl techniczną (tzn ich super kopie ),ponieważ posiadam Iż-a 49 czyli kopię DKW NZ 350.
Ale do rzeczy.Twój silnik ze względu na wymiary i ogólną konstrukcję jest silnikiem stacjonarnym których to Rosjanie na początku lat 30 tych produkowali na szeroką skale na potrzeby kołchozów a także dla wojska.
Wpisz sobie (skopiuj) tę nazwę do przeglądarki: АБ (электроагрегаты)
Znajdziesz tam stronę o takich silnikach stacjonarnych.
...znalazłem też fragment takiej instrukcji niestety strona wygasła ale to coś podobnego do twojego bo też dolnozaworowe
...i na koniec uwaga że silniki te miały również zastosowanie w małych łodziach
i były oznaczone właśnie symbolem B wg. powyższej encyklopedii.
cyt: na podstawie opisu silnika УД-15 o mocy 6 km (ale już górnozaworowy)
"В - двигатели для маломерных судов. Комплектовались разобщительной муфтой, реверс-редуктором, гребным валом и гребным винтом, магнето с регулятором угла опережения зажегания. Изначально имели водяное охлаждение, но серийно выпускались с воздушным (под маркой ПД-221)."
Pozdrawiam
Sebol _________________ "Bez wzgl?du na to, co si? stanie, ameryka?ska marynarka wojenna na pewno nie pozwoli si? zaskoczy?." - Frank Knox,sekretarz ds.marynarki 4.XII.1941r. |
|
Powrót do góry |
|
|
remius
Dołączył: 17 Gru 2007 Posty: 2214
|
Wysłany: Pon Sty 12, 2009 10:38 am Temat postu: |
|
|
Witam.Sebol serdeczne dzięki za informację.Pozdrawiam Remius. |
|
Powrót do góry |
|
|
|